وبلاگ

رنگبندی هارد دیسک‌های سیگیت به چه معنی است؟

رنگبندی هارد دیسک‌های سیگیت به چه معنی است؟ - 1

چند سال پیش شرکت وسترن دیجیتال از رنگبندی برای مشخص کردن کاربری هارد دیسک‌ها استفاده کرد که پروسه خرید هارد دیسک را چند برابر راحت‌تر می‌کرد. سیگیت هم که یکی دیگر از پیشتازان حوزه هارد دیسک و حافظه است با استفاده از اسم حیوانات در کنار رنگ، این طبقه بندی را انجام داده که تا آخر این مطلب به آن می‌پردازیم.

باراکودا / سبز (Barracuda)

هارد دیسک‌های سری باراکودا سیگیت برای کاربری عادی طراحی شده و تعادل خوبی بین عملکرد و قیمت هستند و بهترین انتخاب برای اکثر خریداران هستند. سیگیت این هارد دیسک‌ها را با ۲ سال گارانتی راهی بازار می‌کند که از این لحاظ از بقیه محصولات این شرکت پایین‌تر است.

آیرن ولف / قرمز (Ironwolf)

این سری از هارد دیسک‌ها برای NAS طراحی شده‌اند و پاسخگوی نیاز بیزینس‌های کوچک و متوسط هستند. طبق گفته سیگیت این هارد دیسک‌ها می‌توانند جابجایی دیتا با نرخ سالانه بین ۱۸۰ تا ۳۰۰ تربایت داشته باشند. همچنین این هارد‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند به صورت ۷/۲۴ به فعالیتشان ادامه بدهند.

فایرکودا / نارنجی (Firecuda)

حافظه‌های فایرکودا رقیب اصلی سری مشکی از وسترن دیجیتال هستن و بازار هدف جفتشون گیمرهاست. این حافظه در فرم‌های SSD و SSHD تولید و عرضه میشن. همچنین طبق گفته سیگیت این حافظه‌ها به بهترین نحو می‌توانند فایل‌های صوتی و ویدئویی را مدیریت کنند. این حافظه با حجم‌های حداکثر ۲ ترابایتی تولید و عرضه می‌شوند.

اسکای‌هاوک / آبی (Skyhawk)

این سری از حافظه‌های سیگیت برای حوزه نظارت و امنیت طراحی شده‌اند. این حافظه‌ها این امکان را فراهم می‌کنند تا چندید دوربین مدار بسته بطور همزمان و پیوسته بتوانند تصاویر را روی این هارد‌ها ذخیره کنند و کمترین مشکلی را ایجاد بکنند. سیگیت برای حافظه‌های سری اسکای‌هاوک خودش امکانات نرم‌افزاری خاصی را در نظر گرفته. مثلا یکی از این امکانات به شما این اجازه را می‌دهد که هارد را طوری تنظیم کنید تا اگر زمانی اروری مربوط به نوشتن یک فایل به وجود آمد، آن را نادیده بگیرد و به ضبط تصاویر ادامه دهد که این آپشن برای ضبط دوربین‌های مداربسته بسیار مهم و حیاتی است.

دیدگاهتان را بنویسید